وفای به عهد از خصایص سربازان حضرت حجة عج الله تعالی فرج الشریف است

حضرت آیت الله قرهی در آخرین درس کلاس اخلاق خود گفتند:

یکی از خصایص سربازان وجود مقدس مولا که عامل می شود حضرت آنها را به عنوان سرباز انتخاب کند، وفاداریست.

وفای به عهد از خصایص سربازان حضرت حجة است.

یک دلیل اینکه حضرات معصومین (علیهم صلوات المصلّین )که امامان بر حق بودند، نتوانستند حاکمیت بر جامعه داشته باشند و فقط مولی الموالی ،آن هم مقطع کوتاه ،دلیل، بی وفایی اصحاب بوده است . دلیل بی وفایی یاران  و لشگر و سربازان آنها بوده است ،لذا وجود مقدس حضرت ابی عبدالله الحسین(صلوات الله و سلامه علیه )وقتی می خواهند تجلیل کنند از یاران و سربازان خودشان ،آن نکته ای که به آن اشاره می فرمایند، این است: با وفاترین انسانها .

لذا عندالله تبارک و تعالی، اگر کسی به عهد و پیمانش وفا نکرد، مبتلای به گناه کبیره شده است.

یک نکته بسیار عالی را سید عظیم الشأن آیت عظمی ، سید رضی علم الهدی ،همانکه نهج البلاغه را گرد آوری فرمودند،شاگرد حضرت شیخنا الاعظم ،حضرت مفید عزیز (روحی له الفدا و سلام الله علیه) بیان فرمودند که نکته نابی است .ایشان بیان فرمودند: یکی از عهدها و پیمان هایی که خدا از انبیاء عظام گرفت تا آنها را به مقام نبوّت برساند ،اینست که حتماً باید با وفا باشید و نشده است نبی ای، نبی بشود و ولی ای، ولی بشود ،حجت خدایی حجت بگردد الّا به اینکه خصیصیه وفا در او بسیار بسیار قوی است. نکته، نکته مهمی است. با وفا بودن از خصایص انبیاء عظام است. لذا یک نکته بسیار خوبی را اولیاء تبیین کردند که باید در آن تأمّل کرد ،علت پیروزی حضرت حجة ابن الحسن المهدی (صلوات الله و سلامه علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف ) اینست که قبلش سربازان با وفا تربیت می کند.

عجیب است این نکته ،دو نفر آمدند محضر آمیرزا جواد آقای ملکی تبریزی آن عارف بزرگوار ،آن آیت حق و با هم اختلاف داشتند ،آقا هردو را می شناخت. یکی از آن دو گفت: آقا! ایشان به من قول داده ملکی را که خریدم در فلان موقع تحویل بدهد ،یک ماه از من مجدد فرصت خواست با اینکه خودم اذیت و آزار می شدم قبول کردم الان حدود دو ماه از آن وعده قبلی می گذرد ،هر روز بهانه ،ایشان هم قسم دادند بیا، هرچه آقا گفت ،گفت : آقا من گرفتارم نمی توانم .آقا فرمود : بر چه اساسی عهد و پیمان بستی ؟ گفت فکر می کردم می توانم .حضرت فرمود: وقتی یقین نداشتی، فکرت بیجا بوده است ،بعد اشاره کرد به او ،من باز فرصتی از تو می خواهم، انشاءالله جور می شود ،دو هفته فرصت بده...  من قول می دهم جور می کند ،به خاطر محاسن سفید من دو هفته هم فرصت بده. قبول کرد.دست آقا رو بوسید رفت ،نفر دوم هم می خواست بلند شود آقا فرمود :بنشین! به ایشان فرمود : از فردا صبح دیگر دعای عهد نخوان . تعجب کرد .فرمود: عهد یعنی پیمانی که درش وفا باشد ، تو که در امور دنیویت عهدی می بندی نمی توانی با وفا باشی، چطور می خواهی برای مولایت عهد و پیمانی را ببندی و بعد با وفا باشی ؟

یک نکته زیبایی را فرمودند ، فرمودند: نفهمیدند یک عدّه، دعای عهد یعنی چه؟ یعنی من عهد می بندم تا قطره آخرین خونم در رکاب مولایم با وفا بمانم لذا خواندن دعای عهد چهل صباح که هیچ، اگر کلّ عمرش هم انسان دعا را بخواند ولی اهل وفا نباشد یقین بداند طبق فرمایشات بزرگان با آنچه که آقا میرزا جواد آقا ملکی تبریزی بیان فرمودند،صد در صد جزء سربازان آقا قرار نخواهد گرفت.

 برای همین یکی از خصایص سربازان وجود مقدّس آقا، وفا هست و اگر حضرت پیروز می شود به وفای سربازان با وفایش هست. کد را بگیرید به وفای سربازان با وفایش هست . و تا حضرت سربازان با وفایش را درست نکند، ظهور معلوم نیست چه وقت باشد، گر چه بارها عرض کردیم هیچ کس نمی تواند وقت تعیین کند" کَذَّبَ الوَقَّاتوُن " اما بالاخره آثار ظهور هست ،ولی یکی از این آثار همین است:وفای به عهد ،که اگر کسی وفای به عهد و پیمان خودش نداشت، طبیعی است، طبق روایات شریفه به گناه کبیره دچار شده .بحث ما راجع به گناهان کبیره بود ،گناهان کبیره را بشناسیم و مواظبت کنیم و مراقبه داشته باشیم.

برگرفته از سایت حوزه علمیه امام مهدی (عج)   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد