خنده باعث سلامتی قلب

 بدن انسان کارهای شگفت آوری انجام می‌دهد. بدن قادر است خود را درمان و بازسازی کند. در این مطلب از «نیوزویک» به مواردی جالب و عجیب درباره بدن انسان اشاره شده است.

 در هر ساعت بدن انسان ۳۰ تا ۴۰ هزار سلول پوستی از دست می‌دهد. در مجموع طی یک روز بیش از یک میلیون سلول پوستی جدا می‌شود. هر فردی در طول عمر خود حدود ۴۷/ ۶ کیلوگرم سلول پوست از دست می‌دهد.

حدود ۳۲ میلیون باکتری روی بدن انسان زندگی می‌کند. اما بیشتر این باکتری‌ها بی‌ضرر است. برخی باکتری‌های روی پوست از بیماری و عفونت پیش گیری می‌کند...

ادامه مطلب ...

برترین کشورها از نظر تعداد کاربر اینترنت


به نقل از مهر؛ آمار جدید تعداد کاربران اینترنت جهان نشان می‌‌دهد که ایران با ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر، توانسته است سهم ۴۷ درصدی از کاربران اینترنت خاورمیانه را به خود اختصاص دهد و رکورد دار بیشترین تعداد کاربر در این منطقه باشد.

وب سایت Internet World Stats آمار جدید خود را از تعداد کاربران جهان تا پایان دسامبر سال ۲۰۱۱ منتشر کرده است که بر اساس آن قاره آسیا با یک میلیارد و ۱۶ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۷۶ کاربر بیشترین بخش تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده است.



ادامه مطلب ...

علیرضا عاقل زاده عضو هیئت انتخاب و داوری جشنواره راهیان نور

در گفتگویی با علیرضا عاقل زاده فیلمساز مطلع شدیم که وی در این دوره از جشنواره ره آورد سرزمین نور به عنوان یکی از اعضای داوران هیئت انتخاب و داوری این جشنواره مشغول باز بینی و داوری آثار راه یافته به دبیرخانه این جشنواره می باشد. 

در هفتمین دوره این جشنواره بیش از 300 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

آغاز امامت امام زمان (عج) مبارک باد

 


نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. در سال روز نهم ربیع الاول که یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است، تصمیم گرفتیم در چند سطر کوتاه به رخ دادهایی که پس از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در سامرا روی داد، اشاره کنیم. ...

ادامه مطلب ...

به یاد غریب سامرا امام حسن عسکری(ع)

 

 امام حسن عسکرى (علیه السلام ) در سال 260 ه‍ در سن 28 سالگى به دست معتمد عباسى به شهادت رسید .ارشاد: ج 2 ص 336

 

معتمد به عباسیین سفارش مى کرد که بر آن حضرت تنگ بگیرند. صدوق (رحمه الله ) مى فرماید: معتمد چندین مرتبه امام عسکرى (علیه السلام ) را حبس کرد. 22 ساله بودند که امام‌هادى (علیه السلام ) به شهادت رسیدند، و مدت امامت آن حضرت شش سال بود. وقتى مردم سامرا با خبر شدند، همه بازارها بسته شد. در سامرا صداى شیون و گریه از هر سو به گوش مى‌رسید و قیامتى بر پا شده بود.
امام زمان (علیه السلام ) آن حضرت را غسل داده ...

ادامه مطلب ...