سریالهای تلخ و تذکر جدی مدیر ارشد سیما به سه مدیر شبکه

به نقل از مهر، علی دارابی معاون سیما به سه مدیر ارشد  این سازمان به دلیل  ساخت سریال هایی با موضوعات تلخ، ناگوار و با رویکردی منفی مانند “تا ثریا” ،”شیدایی” و “پنجره” که این شب ها از شبکه های اول، سوم و شبکه تهران پخش می شوند به صورت کتبی تذکر جدی د اد.

همچنین گفته می شود علت این تذکرها از سوی معاون سیما به خاطر تلخ و گزنده بودن، اثرگذاری منفی این سریال ها بر اعصاب مخاطب، پرداخت ناقص به نمونه یک زن ایرانی محجبه و نادرستی پرداخت به روابط محرم و نامحرم در این سریال ها عنوان شده و به همین خاطر دستور خاتمه این سریال ها نیز اعلام شده است.

در این ابلاغیه همچنین از پرداختن به برخی مضامین دینی مانند تقبیح عمل ربا در سریال تا ثریا تقدیر شده است.

بر اساس این گزارش در این تذکرها همچنین عنوان شده است که رویکرد معاونت سیما در این دوره ساخت سریال های طنز، جذاب و اجتماعی و آرام بوده و به همین خاطر هرگونه متن، فیلم نامه و سفارش هایی از این قبیل که در شبکه های سیما در حال ساخت است متوقف شود.

به گزارش خبرنگار مهر این ابلاغیه از سوی معاون سیما در هفته گذشته به برخی مدیران ارشد این سازمان اعلام شده است.

پژوهشی در اربعین حسینی(علیه السلام)

 

 

 

 


یکی از مباحث مهم تاریخ عاشورا که در این فصل درباره آن بحث و بررسی صورت گرفته، حضور اهل بیت(علیهم السلام)در کربلا در اولین اربعین شهادت امام حسین(علیه السلام) بر سر مزار آن حضرت و دیگر شهدای کربلاست. در میان شیعه، مشهور است که اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی بزرگ رسول خدا(صلی الله علیه وآله) به زیارت قبر امام حسین(علیه السلام)نائل شد و در همان جا بود که اهل بیت(علیهم السلام)هنگام بازگشت از شام نیز به زیارت مزار امام(علیه السلام) آمده و جابر را ملاقات کردند. هم چنین در این روز سر امام حسین(علیه السلام)به بدن ملحق شده و دفن شد. اما در مقابل این شهرت، برخی اندیشمندان متقدم و معاصر شیعه، ورود اهل بیت(علیهم السلام) را در روز اربعین سال 61 ق انکار کرده اند که دیدگاه ها و دلایل انکار آنان و نیز ادله و قراینی که برخی محققان معاصر برای رد دلایل منکران اقامه کرده اند، بررسی و مطالعه خواهد شد. سپس در ادامه، قراین و شواهد تاریخی و روایی این موضوع را به منظور اثبات چنین شهرتی بیان خواهیم کرد.

«اربعین» در متون و نصوص دینی

واژه اربعین از اصطلاحاتی است که در متون دینی، حدیثی و تاریخی کاربرد زیادی دارد و بسیاری از امور، با این عدد و واژه، تعریف و تحدید شده اند. مثلاً کمال عقل در چهل سالگی، آثار چهل روز اخلاص، آثار حفظ چهل حدیث، دعای چهل نفر، دعای برای چهل مؤمن، قرائت دعا عهد در چهل صبح، عدم پذیرش نماز شراب خوار تا چهل روز، گریه چهل روز زمین، آسمان و فرشتگان بر امام حسین(علیه السلام)، استحباب زیارت اربعین و ...

ادامه مطلب ...

مرگ 20000 سرباز آمریکا در روز نخست جنگ

دست برتر ایران در تنگه هرمز
 پایگاه مطالعاتی گلوبال ریسرچ با اشاره به رویارویی احتمالی ایران و آمریکا در تنگه هرمز تصریح کرد؛ ایران از دست برتر در این تنگه برخوردار است و ۲۰ هزار نظامی آمریکایی در روز نخست جنگ با ایران کشته می شوند.
 
ادامه مطلب ...

فتنه جدید هدیه 60

(خبرویژه)

جام جم آنلاین: ابعاد جدیدی از برنامه مشترک سرویس های اطلاعاتی بیگانه و ائتلاف فتنه و ضد انقلاب محارب توسط یک منبع مهم مقاومت اسلامی لبنان افشا شد.

یکی از دیپلماتهای فعال کشورمان که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: بر اساس اخباری که به دست یکی از گروههای اصلی مقاومت اسلامی در لبنان رسیده است، آمریکائیها با همکاری برخی از کشورهای وابسته و تعدادی از هم پیمانان خود و نیز با جلب همکاری اطلاعاتی – عملیاتی تعدادی از گروههای ضد انقلاب و بخشی از عوامل فتنه 88 ، درصدد اجرای سناریوی عملیاتی موسوم به «هدیه 60» هستند.

وی اضافه کرد: بر مبنای این سناریو ، دولت آمریکا با همکاری دولت های فرانسه، انگلستان ،‌رژیم اشغالگر قدس و یکی از کشورهای مرتجع حاشیه جنوبی خلیج فارس و با ماموریت محوله به ائتلاف فتنه و ضدانقلاب قصد دارد به زعم خود سناریوی تحریم «انتخاباتی - اقتصادی» ایران در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را محور فعالیت های ضد ایرانی خود قرار دهد.

ماموریت هایی از قبیل دمیدن در شیپور «مخاطرات تحریم اقتصادی آمریکا» و ترویج ضرورت «تحریم انتخابات مجلس» و القای نارضایتی و یاس مردم و بازآفرینی شگرد سوخته تقلب،‌از جمله مهمترین ماموریت های ائتلاف ضد انقلاب و فتنه گران می باشد.

 هم چنین ابلاغ شده است در ایام باقیمانده تا انتخابات مجلس ، گروه های مختلف اپوزیسیون ایرانی در خارج از کشور یک پیوند منسجم و سازمان یافته «اطلاعاتی – عملیاتی – رسانه ای» با همدیگر داشته باشند و در این زمینه ، بنگاه سخن پراکنی دولتی بی بی سی فارسی ، منسجم تر و قوی تر از مقطع فتنه 88 ، نقش هماهنگ کننده و پشتیبان را برای آنان ایفا نماید.

به خانه بر می گردیم عنوان کار جدید سینمایی علیرضا عاقل زاده

طی تماسی با علیرضا عاقل زاده که دانش آموخته سینما و فعال حوزه فیلمسازی می باشدمطلع شدیم قرار است  آخرین فیلم خود را به نام به خانه بر می گردیم که فیلمنامه آن نوشته خودش و محمد علی سلیمان تاش است را کارگردانی  کند.این فیلم که به طریقه سینمایی ساخته خواهد شد پیوند جوانان با روحانیت را پیگیری خواهد کرد. 

 

همچنین وی یاد آور شد کتاب آشنایی بااصول وروشهای نقد ،تجزیه و تحلیل آثار هنری و ادبی که حاصل مطالعات و تحقیقات و تجارب وی در زمینه ادبیات و هنر های چند گانه می باشد را در دست تالیف دارد. وی گفت ویژگی این اثر که به سفارش سازمان بسیج هنرمندان کشور می باشد تجزیه و تحلیل آثار ادبی- هنری را از زاویه هرمنوتیک مورد بررسی قرار خواهد داد .در تعریف تحلیل هرمنوتیک آمده است آنچه از اثر مفهوم شود، نکته‌ای لطیف و باریک است که در عناصر بصری ،شنیداری یا کلام منظوم و منثوم گنجانیده می شود. به عبارتی دیگر، مفهوم را مجموعه‌ای از واژه ها یا عناصر بصری یا شنیداری می‌دانند که با هم یا به کمک یکدیگر مبین اندیشه بخصوصی می‌گردند و یا مضمونی را ایجاد می‌کنند.