شهادت پیامبر خوبی ها حضرت محمد صلوات الله علیه و دو سبط عزیزشان امام حسن و امام رضا علیهم السلام تسلیت باد

رحلت پیامبر اکرم (ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع)و امام رضا (ع)تسلیت باد

در سال یازدهم هجرت رسول اکرم (ص) در آخرین سفرحج (در عرفه)، در مکه و در غدیرخم، در مدینه قبل از بیمارى و بعد از آن در جمع یاران و یا در ضمن ‏سخنرانى عمومى، با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت ‏خود خبر داد. چنان که قرآن رهروان رسول خدا (ص) را آگاه ساخته بود که ‏پیامبر هم در نیاز به خوراک و پوشاک و ازدواج و وقوع بیمارى و پیرى مانند دیگر افراد بشر است و همانند آنان خواهد مرد. پیامبر اکرم (ص) یک ماه قبل از رحلت فرمود: «فراق نزدیک شده و بازگشت ‏به سوى خداوند است. نزدیک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیز گران در میان شما مى ‌گذارم و مى‌‏روم: کتاب خدا و عترتم، و خداوند لطیف و آگاه به من خبر داد که این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن ‏وارد شوند. پس خوب بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود».

در حجه‌‏الوداع در هنگام رمى‏ جمرات فرمود: «مناسک خود را از من ‏فرا گیرید، شاید بعد از امسال دیگر به حج نیایم و هرگز مرا دیگر در این جایگاه نخواهید دید».

روزى به آن حضرت خبر دادند که مردم از وقوع مرگ شما اندوهگین ‏و نگرانند. پیامبر در حالى که به فضل بن عباس و على بن‌ابى‏طالب (ع) تکیه داده بود به سوى مسجد رهسپار گردید و پس از درود و سپاس پروردگار، فرمود: «به من خبر داده‏ اند شما از مرگ ‏پیامبر خود در هراس هستید. آیا پیش از من، پیامبرى بوده است که‏ جاودان باشد؟! آگاه باشید، من به رحمت پروردگار خود خواهم ‏پیوست و شما نیز به رحمت پروردگار خود ملحق خواهید شد».

روزی دیگر پیامبر (ص) با کمک علی (ع) و جمعی از یاران خود به قبرستان بقیع رفت و برای مردگان طلب آمرزش کرد . سپس رو به علی (ع) کرد و فرمود:  «کلید گنجهای ابدی دنیا و...  ادامه مطلب ...

اوباما: کاش فرمانده‌ای مثل او داشتم

نقش و حضور ایران در عراق و ارائه مشاوره نظامی بنا به اعتراف دوست و دشمن، عامل اصلی پیروزی‌ها و مقابله با پیش‌روی تکفیری‌های داعش بوده است. در این میان نقش و نام یک نفر در مرکز توجهات است، سردار «قاسم سلیمانی»، فردی که رسانه‌ها از وی افسانه‌ها نقل می‌کنند.

وبگاه شبکه المنار طی گزارشی از حقایق ناشنیده قابل توجهی از نقش این سردار ایرانی در عراق، پرده بر می‌دارد.

المنار می‌نویسد: صبح سه شنبه ۱۰ ژانویه ۲۰۱۴ خبر سقوط موصل به یکباره عراق و کشورهای همسایه را با بهت مواجه ساخت. نوری‌الماکی نخست‌وزیر وقت عراق، درخواست حالت فوق‌العاده را از پارلمان داشت و مرجعیت دینی در نجف اشرف نیز از ارتش و مبارزه با تروریسم حمایت کرد. در این میان «ابو محمدالعدنانی» سخنگوی داعش از تروریست‌ها خواست تا به سوی بغداد بروند.

همزمان نقش رسانه‌ای و عملیات روانی شبکه العربیه فعال شد و اعلام کرد که بغداد در خطر است و بخش شمالی فرودگاه بغداد شاهد درگیری‌های سنگین بین داعش و ارتش عراق است. موضوعی که به سرعت توسط سخنگوی عملیاتی بغداد تکذیب شد.

قاسم سلیمانی در بغداد

منابع مطلع به شبکه المنار گفته‌اند، ساعاتی پس از خبر سقوط موصل، هواپیمایی در فرودگاه بغداد نشست...  ادامه مطلب ...

تحول در نظم جهانی به روایت دکتر حسن عباسی

مصاحبه استاد حسن عباسی با خبرگزاری تسنیم


 “این نظام نوینی که آمریکائی‌ها می‌گویند این است، کاری کنند که همه دنیا آن‌طور که آنها می‌خواهند، فکر کنند و حقایق را وارونه بفهمند. نظم نوینی که آمریکا در پی استقرار آن است، متضمن تحقیر ملت‌ها و به‌معنای امپراطوری بزرگی است که در رأس آن آمریکا و پس از آن قدرت‌های غربی است. بازگشت به جامعه جهانی ــ که آمریکا منادی آن است ــ به‌معنای پذیرش سلطه فرهنگ غرب است“.

این نکته مهمی‌بود که رهبر معظم انقلاب در خصوص نظم نوین جهانی تأکید فرمودند؛ بر این اساس و طبق آنچه از این نظریه استخراج می‌شود، نسخه‌پیچی آمریکایی برای جهان نه‌تنها از حیث قطب‌بندی بلکه در ابعاد هویتی، ماهیتی، ادبیات کنش‌گری در جهان و نیز از حیث کارکردی و ابزاری مخدوش شده است. در حقیقت؛ سفارشات آمریکایی که در قالب هندسی مخروطی شکل، با رأس و محوریت ایالات متحده برای بخش‌های زیرین نظام بین‌الملل، تقسیم کار می‌کرد، در دوره جدید، شکل مخروطی خود را به فضایی مسطح داده و در نتیجه، سیاست‌گذاری برای روندهای جهانی، به این سمت و سو می‌رود که در سطحی یکسان و به‌آرامی‌میان ملت‌ها مورد بررسی قرار گیرد. ملت‌ها نیز اندک اندک دریافتند که وابستگی به نمادهای هژمونی مانند سازمان‌های به‌اصطلاح بین‌المللی مانند صندوق جهانی پول و بانک جهانی، نه‌تنها در جهت رشد همه‌جانبه ملت اثر مثبتی ندارد، بلکه این سازمان‌ها در مواقع لزوم به‌عنوان ابزار و بازوی سلطه جهانی عمل و کشورهای وابسته را استثمار می‌کند.

این نکته نه‌تنها در اندیشه معاصر شرق در دهه اخیر مورد تأکید قرار گرفته و آثار آن با ظهور قدرت‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی مشهود است، که نظریه پردازان رئالیست آمریکایی نیز به این نکته اذعان دارند. چنان‌که “کیسینجر” کهنه‌کار در وال استریت ژورنال لب به اعتراف گشوده و می‌گوید: «لیبی در جنگ داخلی است، شبه‌نظامیان بنیادگرا در حال بنا کردن خلافت در سوریه و عراق‌اند و دموکراسی جوان افغانستان در آستانه فلج شدن قرار گرفته است و علاوه بر این‌ها اختلافات با روسیه بار دیگر ظاهر شده و رابطه با چین هم به تبادل اتهام در برابر عموم و همکاری تقسیم شده است. مفهوم نظمی‌که اساس انگاره‌های غربی بود با بحران مواجه شده است«.

در همین راستا خبرگزاری تسنیم در سلسله گزارش‌ها و گفت‌وگوهای ویژه‌ با کارشناسان روابط بین‌الملل به بررسی ابعاد این پوست‌اندازی هندسه قدرت جهانی پرداخته است.

در ادامه این گفت‌وگوها، دیدگاه دکتر حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال و کارشناس مسائل استراتژیک را پیرامون شکل‌گیری این تحول جویا شدیم

ادامه مطلب ...

سایه روشن های یک سقوط عظیم!


سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه علوم‌ پزشکی کاشان


سخنرانی پیرامون اقتصاد دنیا و روند اقتصادی دنیا و تاثیر کلی و جزیی آن بر مسائل داخلی و خارجی بود و در واقع این سخنرانی سوالی بزرگ را پاسخ می‌داد که چگونه اقتصاد ورشکسته جهانی و به خصوص آمریکا می‌تواند اقتصاد داخلی ایران را بهبود بخشد.

این پرسش از همان ابتدا با دلیل و برهان مطرح شد و سپس به ورطه بحث گذاشته شد. حسن عباسی با بیان مثالی از غرب و از بهترین اقتصاددانان دنیا شروع به تبیین کرد. ” امپراطوری جدید بدهی” کتابی بود که مطرح شد.

دکتر عباسی با طرح روند کلی اقتصاد غرب و روش توزیع و درخواست غرب به این موضوع پرداخت که تمام این سیستم، شما را در تمام اوقات در بدهی و بدهکاری نگه خواهد داشت تا کنترل کامل بر شما داشته باشد. و با اشاره به این موضوع که تمام این سیاست کلی اقتصادی بر پایه ربا و رشوه است و از نظر دین مبین اسلام کاملا حرب با خدا است و متاسفانه این سیستم در ایران نیز موجود می‌باشد و در سیستم بانکی ایران به وضوح قابل رویت است.

ایشان با گوشزد کردن اینکه تمام آقایان مراجع و حتی مقام معظم رهبری مشکل داشتن این سیستم را به دفعات  گوشزد کرده اند افزود: ولی مشکل اینجاست که وقتی هیچگونه استراتژی و طرح جایگزینی وجود نداشته باشد، هیچ گونه فراری از این منجلاب شرعی نیست و درهر ثانیه مردم بیشتر به این سیستم نیازمند می‌شوند.

دکتر عباسی به مثالی اشاره کردند که چندی پیش حدود چهار هزار پزشک...  ادامه مطلب ...

مزایای توافق جامع هسته ای با ایران چیست؟

آمریکا و اتحادیه اروپا در جهت تامین منافع خود در دنیا می بایست با ایران توافق نمایند.



در حالی که به ۲۴ نوامبر مهلت توافق جامع هسته ای نزدیک شده ایم، گزارش ها نشان می دهد که احتمالاً مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع مجدداً تمدید خواهد شد. این مسئله نشان دهندۀ عدم اشراف مناسب عملکرد طرفین مذاکره کننده با ایران در آینده می باشد،  طرفین مذاکره به اهمیت رسیدن به یک توافق هسته ای تاریخی که بتواند به این منازعۀ ۱۲ ساله پایان دهد، آگاه هستند. در ادامه پنج دلیل برای رسیدن به توافق آمریکا و متحدانش با ایران را بررسی می کنیم:


عدم وقوع جنگ

موفقیت در مذاکرات به منازعه هسته ای با ایران پایان می دهد و از یک درگیری نظامی فاجعه بار در منطقه ای آشفته جلوگیری می کند. با توجه به همکاری ضمنی میان ایالات متحده و ایران در برابر داعش، درگیری میان این دو کشور تلاش ها در مقابل این گروه را به شکست می کشاند. در حالی که جهان با چالش های بین المللی بزرگی مانند ظهور داعش و دیگر گروه های افراطی، وخامت روابط ایالات متحده و روسیه، درگیری میان اسرائیل و فلسطین و تنش در آسیا و اقیانوسیه، روبه رو است؛ بهبود روابط، باثبات ترین وضعیتی است که واشینگتن و تهران با آن روبه رو هستند.


 ای


ادامه مطلب ...