عید مبعث پیامبر عظیم الشانمان بر مولایمان امام عصر مهدی(عج)مبارک

7 خدمت بزرگ رسول‌الله(ص) به بشریت/ فرد مسیحی چگونه مسلمان شد

 استاد کلام حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات پیامبر اعظم(ص) به جهان بشریت، ماجرای مسلمان‌شدن فرد مسیحی به واسطه اخلاق حسنه پیامبر(ص) را بیان کرد.

خبرگزاری فارس: 7 خدمت بزرگ رسول‌الله(ص) به بشریت/ فرد مسیحی چگونه مسلمان شد

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، به مناسبت مبعث پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم گفت‌وگوی مشروحی با حجت‌الاسلام والمسلمین علی اعتمادی از شاگردان علامه جعفری و مدیر تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه جامعة المصطفی العالمیه انجام دادیم که متن آن از نظر می‌گذرد.

 

ادامه مطلب ...

شهادت مظلومانه باب الحوائج امام موسی الکاظم علیه اسلام تسلیت باد

  • سیره امام کاظم(علیه السلام)  

     

    امام کاظم(علیه السلام)، هفتمینجلوه شمس هدی، وارث ولایت کبری، فروغ تابان امامت است. زندگی سراسر درخشان ایشان درس سازندگی، عرفان، اخلاق، مبارزه، عبودیّت و ارزش‏های والای دیگر است، چرا که او خمیره‏ای از «روح‏القدس» و شکوه ابدی، و آیینه و مظهر صفات جمال و جلال خداوندی بود. در این مقاله قصد داریم از گوشه زندان او پرده برداریم، آنجا که آزادمردی در بند را با یک جهان شکوه و وقار می‏نگریم، که امواج نیلِ صبر و مقاومتش چونان موسای کلیم(علیه السلام) فرعون عبّاسی را به لجّه هلاکت و فلاکت افکنده است...

  • ادامه مطلب ...

    شهادت حضرت زینب سلام الله علیه بر مولایمان ولی عصر(عج)تسلیت باد

     

      

    خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در شام و مجلس یزید لعنه الله علیه

     

    ای یزید! به خدا قسم ! که نمی‌توانی نام ما را از خاطره‌ها و صفحه‌ی تاریخ محو کنی و نمی‌توانی فروغ وحی را خاموش سازی و هرگز نمی‌توانی طومار حیات و افتخار ما را در هم پیچی و نیز نخواهی توانست ننگ و عار همیشگی خودت را از دامن خویش بزدایی !
    وقتی که امام سجاد (ع) را با اهل بیت وارد مجلس یزید لعین کردند، سر مبارک حضرت سیدالشهدا (ع) را در آن مجلس آوردند و یزید با چوبه دستی خود به دندان‌های حضرت می‌زد و می‌خواند:

    ادامه مطلب ...

    میلاد امام علی (ع) مبارک باد



    میلاد با سعادت مرد مردان، شاه شاهان حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام بر صاحبمان حضرت حجت (عج)، بر مرد ترین روزگارمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ، برشهیدانی که اقتدا  بر ولیشان کردند تا راهش را زنده نگهدارند و به ما مردی را بیاموزند، بر جانبازان، بر پدرانی دلسوز و مهربان و همچنین بر تمامی مسلمانان جهان بخصوص شیعیان جهان تبریک و تهنیت باد

    انشاء الله به همین زودی ها روزی فراخواهد رسیدتا عدل علی(ع) بر جهان طنین انداز خواهد شد.




    الهم عجل لولیک الفرج


    الهم الحفظ قائدنا الامام الخامنه ای

    مواظب نگاه خود باشید

    دردانشگاه که بودم، روزی استاد اخلاق دانشگاه درباره نگاه و آثار آن صحبت های دلنشینی کرد که پس از گذشت دو ـ سه سال، هنوز در خاطرم مانده است.

    او می گفت: پیامد نگاه آلوده نحوست است و تکرارش بر اندوه و حسرت بیننده می افزاید.  
    شاگردی با اعتراض پرسید: تعداد کسانی که نگاه را تمنا می کنند، یکی دو تا نیست. چشم از صورت یکی می پوشانی، اندام دیگری جلوه می کند و سر از عشوه کسی برمی گردانی طرز برخورد دیگری نگاهت را جلب می کند.
    استاد گفت:

    ادامه مطلب ...