تحویل سال و نحوه محاسبه آن

نحوه ی محاسبه ی زمان دقیق تحویل سال شمسی

خطوطی را موازی خط های عرض جغرافیایی زمین در آسمان رسم می کنیم، به این خط ها میل می گوییم. دایره ای را که از تقاطع صفحه استوای زمین با کره آسمان تشکیل می شود، استوای آسمان (استوای سماوی) می نامیم. 

 

ادامه مطلب ...

آمرکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

آمرکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز طی اظهاراتی، ضمن تأکید بر لزوم دستیابی به توافق با ایران، متذکر شد که زمان در حال گذر است و «پنجره دیپلماسی در حال بسته شدن است».

ادامه مطلب ...

۷ماده مغذی برای مقابله با خستگی

 

دانش‌وسلامت- اگر بعد از یک پیاده‌روی ساده و انجام کارهای روزمره احساس خستگی زیادی می‌کنید و یا بدون داشتن چرت بعد از ظهر نمی‌توانید روز را به آخر برسانید این امکان وجود دارد که از مشکل خستگی رنج می‌برید. دلایل زیادی برای احساس خستگی وجود دارد: استرس، دارو‌ها، فشارهای کاری، اختلالات خواب یا بیماری. اگر تصور می‌کنید که این احساس خستگی دائمی، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید. اما در بیشتر موارد این خستگی مربوط به تغذیه نامناسب است.

ادامه مطلب ...

رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)تسلیت باد

 

 

   

نگاهی کوتاه به زندگی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه)

  

نام شریف آن بزرگوار فاطمه و مشهورترین لقب آن حضرت، «معصومه» است. پدر بزرگوارش امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر (علیهما السلام) و مادر مکرمه اش حضرت نجمه خاتون (سلام الله علیها) است. آن بانو مادر امام هشتم نیز هست . لذا حضرت معصومه (سلام الله علیها) با حضرت رضا (علیه السلام) از یک مادر هستند.

ولادت آن حضرت در روز اول ذیقعده سال ١٧٣ هجری قمری در مدینه منوره واقع شده است. دیری نپایید که در همان سنین کودکی مواجه با مصیبت شهادت پدر گرامی خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس تحت مراقبت و تربیت برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) قرارگرفت.

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

آقا جان یابن الحسن میلاد فرخنده پدرتان مبارک باد

 

 

میلاد امام حسن عسکری علیه السلام مبارک

اغلب تاریخ نویسان معتقدند امام عسکری علیه السلام در سال 232 ق در شهر مدینه چشم به جهان گشود و هنوز چندسالی از عمر مبارکش نمی گذشت که به همراه پدر بزرگوارش امام هادی علیه السلام از مدینه به سامرا تبعید شد و در مرکز عسکر (لشکرگاه) تحت نظارت مأموران خلیفه ساکن شد. آن حضرت و پدر بزرگوارشان به مناسبت این که در محل استقرار لشکریان حکومت ناگزیر به سکونت شده بودند، عسکریین علیه السلام (= دو عسکری) لقب یافته اند.

ادامه مطلب ...