تبلیغِ به دور از دروغ؛ شرط سلامت انتخابات
فضاى انتخابات، باید فضاى سالمى باشد؛ فضاى تبلیغات، باید با فضاى پروپاگاندهاى معمول دنیا تفاوت داشته باشد.
امروز در دنیا، دمکراسى، یک دمکراسى حقیقى نیست؛ زیرا فشار تبلیغات پُر زرق و برق توخالى، با سخنان فریبآمیز، آنچنان بر ذهن مردم سنگینى مىکند، که امکان انتخاب درست را به مردم نمىدهد؛ نمىگذارند مردم فکر کنند. هر کس که مقدارى از کارهاى انتخاباتى کشورهاى به اصطلاح دمکراتیک را مشاهده کرده باشد، این معنا برایش واضح است. حرفهایى که مىزنند، وعدههایى که مىدهند، قیافههایى که مىگیرند، تملقهایى که از بعضى از قشرها یا گروهها مىگویند، ارتباطهایى که با جناحهاى خاصى برقرار مىکنند تا نظر آنها را جلب بکنند، اینها کارهاى سالمى نیست؛ کارهایى است که وقتى در یک مجموعهى مردمى انجام گرفت، فضا را مسموم مىکند و قدرت فکر کردن به آنها نمىدهد...
نوجوانی دورهای است بسیار پر مخاطره، هم برای خود نوجوانان هم برای والدین آنان و در این میان حساسیتهای مراقبت از دختران نوجوان به مراتب بیشتر است
در مورد یک دختر نوجوان طبیعی است که برای کسب آزادیهای تازه، والدین خویش را از خود براند. اگر والدین نتوانند این رفتار بیادبانه را تحمل کنند، احتمالا دختر نوجوان آنان در شکستن قوانین و گذر از مرزها و خط قرمزها یاغیتر خواهد شد. دختران نوجوان بسیار زرنگ و مکار هستند. بنابراین خوب است که به آنان تا اندازهای که منطقی باشد، حریم خصوصی و آزادی بدهید.