پیشواز

 

 

بسم الله الرحمان الرحیم

در فرهنگ رفتاری و اخلاقی ما مسلمانان امر استقبال دارای جایگاهی ارزشمند است. استقبال از میهمان،استقبال از مسافرو...در فرهنگ روزه داری نیز این استقبال به عنوان پیشواز مورد استفاده قرار می گیرد. این استقبال یا پیشواز در چند روز مانده به ماه مبارک رمضان معنی زیبایی را در فرهنگ مسلمانان متبادر می کند. برخی از مسلمانان که شرایط پیشوازی را دارند با روزه گرفتن سه یا حداقل یک روز از آخر ماه شعبان به استقبال و خوش آمدگویی این ماه پر برکت می روند و خود را آماده شرایط معنوی ورود به ماه مبارک رمضان می کنند.شرایطی نظیر آمادگی نسبی معنوی،تمرین روزه داری،تمرین اخلاقیات خوب،تمرین تقوا،تمرین ترک حرام،تمرین ترک مکروهات و...وبلاخره تمرین پاک کردن روح و جسم و زلال کردن نیات ورفتار .

خوشا به حال کسانی که استقبال از این ماه ارزشمند را با روزه داری ماههای رجب و شعبان شروع می کنند و زمینه های مناسب را با هموارکردن روح و جسم برای کاشت بذرحاصلخیز اعمال و رفتار حسنه فراهم می کنند.

امید است خداوند تبارک وتعالی توفیق روزه داری با ارزش این ماه راعنایت ودستاوردهای آن را براوردن حاجات نیازمندان و شفای مریضها بخصوص مریض و نیازمند مورد نظرقرار دهد و همه ما را عاقبت بخیر نماید ورمضان امسال را طلیعه ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم قرار دهد. انشا الله

پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت باد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد