ابعاد مهم پرواز پهپاد بر فراز فلسطین اشغالی


 

هدف قرار گرفتن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز فلسطین اشغالی همچنان موضوع داغ رسانه‌های داخلی این رژیم و مطبوعات بین‌المللی حوزه خاورمیانه است. 

 

به گزارش ایران آباد، در حالی که بیش از یک هفته از این رویداد می‌گذرد، چگونی ورود این بدون سرنشین بر فراز سرزمین‌های اشغالی همچنان محل سوال و حیرت نظامیان رژیم صهیونیستی می‌باشد. 

 

ایران آباد برای بررسی این موضوع، با یکی از کارشناسان مسایل سیاسی آگاه در این حوزه به گفت‌وگو پرداخت و از وی در مورد ابعاد این اقدام، نوع پهباد و سرانجام مکانی که از آن پرواز کرده سوال کرد. 

 

این کارشناس مسایل راهبردی با بیان اینکه ابعاد این اقدام برای رژیم صهیونیسی صدها میلیون دلار هزینه دارد، چرا که ...

باید یک بار دیگر همه بخش‌های دفاع ضدهوایی خود را بازبینی کند، افزود: پرداخته نشدن به این مساله در رسانه‌های کشور خیلی عجیب است؛ این هواپیما برای مدت زمان طولانی بر فراز سرزمین‌های اشغالی پرواز کرده و بدون شک از تاسیسات هسته‌ای دیمونا و رادار ایکس باند آمریکا مستقر در صحرای نقب فیلمبرداری کرده و برای مرکز کنترل خود فرستاده، یعنی به صورت رسمی، سیستم دفاع هوایی اسرائیل را به سخره گرفته است و جا دارد این مساله بیشتر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. 

 

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که حضور این پهباد بر فراز حساس‌ترین تاسیسات رژیم صهیونیستی موضع آنها در مورد حمله به ایران را به صورت کامل تحت تاثیر قرار داد، افزود: به نظر می‌رسد که این هواپیما برای مدت زمان طولانی بر فراز فلسطین اشغالی پرواز کرده باشد، دلیل این موضوع را در تلاش برای نشاندن این بدون سرنشین توسط سیستم‌های راداری این رژیم می‌توان مورد اشاره قرار داد، صرف این مدت زمان برای نشاندن این هواپیما؛ خود فرصتی برای آن بوده تا بتواند به ماموریت خود ادامه دهد و در ارتفاع پایین با کیفیت‌ترین فیلم‌ها و عکس‌ها را به مرکز کنترل خود ارسال کند. 

 

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در مورد مکان پرواز این هواپیما همچنان مبهوت بوده و نمی‌توانند مکان آن را تشخیص دهند و حتی سوال آنها از نیروهای یونیفل در مورد احتمال پرواز آن از جنوب لبنان با پاسخ منفی این نیروها مواجه شده، تاکید می‌کند: کشورهای اطراف فلسطین اشغالی توانی برای ساخت و داشتن چنین بدون سرنشینی ندارند، اما هر کشوری که این اقدام را انجام داده؛ باید به طور حتم از ظرفیت خوب صحرای سینا برای این کار استفاده کرده باشد، چرا که در این بیابان 60 هزار کیلومتر مربعی نیروی نظامی قابل توجه مصری حضور ندارد و از این منطقه می‌توان به خوبی به اسرائیل نفوذ کرد و به آن ضربه زد. 

 

وی در ادامه در مورد چرایی هدف قرار گرفتن این بدون سرنشین توسط یک جنگنده اف 16 اسرائیلی هم می‌گوید: فیلمبرداری آنها از صحنه هدف قرار گرفتن پهباد نشانه ضعف آنهاست و آشکار می‌کند که می‌خواسته‌اند از آن بهره‌برداری تبلیغی کنند. با توجه به تصویر پخش شده از هدف قرار گرفتن این هواپیما ، نباید چیزی از آن مانده باشد تا بر خلاف ادعای مطرح شده، بتوانند از سیتسم‌های جی.پی.اس و یا هدایت خودکار آن آگاه شوند. 

 

وی در مورد نوع و مدل این بدون سرنشین نیز تصاویر پخش شده توسط رژیم صهیونیستی را بسیار مبهم ارزیابی کرد و افزود: هر طرفی که این هواپیما را فرستاده، آن را به عمد در ارتفاع پایین پرواز داده تا شهروندان این رژیم با مشاهده آن به دروغ‌های سران خود در مورد امنیت اسرائیل و توان آنها در مقابله با موشک‌های ایران پی ببرند، وگرنه این پهباد می‌توانست در ارتفاع بالاتری پرواز کند تا شناسایی آن سخت‌تر باشد.   

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد